This simple thing

Vi s-a intamplat sa va surprinda cineva atat de mult incat sa simtiti nevoia sa povestiti si altora? Mie da, de nenumarate ori. Mai ales despre experientele neplacute, in urma carora am simtit dezamagire, frustrare, revolta, umilinta. Despre unele din aceste experiente am mai scris pe blog.

In realitate, fiecare din noi ne lovim de asemenea situatii destul de des. Astfel incat ajungem sa le asimilam unor comportamente normale: de exemplu, atitudinea superioara afisata de diversi functionari sau lucratori comerciali, nepasarea fata de client, falsa amabilitate si, in general, atitudinile gen “asa, si, care-i problema?”

Sunt o persoana pozitiva si optimista, totusi, asemenea reactii imi lasa, macar pentru cateva ore, un gust teribil de amar. Am invatat sa-mi ajustez asteptarile, pentru a nu amplifica starea de dezamagire si dezgust atunci cand vreun cetatean platit din banii mei ma plezneste cu asemenea atitudini.

Ei bine, va imaginati ce surpriza placuta am atunci cand reactiile sunt total diferite de cele de care va spuneam mai sus! Si DA, pentru oamenii care ma surprind astfel scriu acest articol.

***

Ieri, fiind in zona sediului furnizorului de apa, m-am hotarat sa intru sa platesc factura la casierie. De obicei platesc prin banca, fiind absolut oripilata de statul la coada la institutile statului (cand am de dus/luat documente), fisc, banca, nu mai vorbesc de Posta, ca ma deprim numai amintindu-mi senzatia. 🙂

Spre surprinderea mea, nu era nimeni la casierie. Dar surpriza adevarata tocmai urma sa vina. Casiera, cu un zambet cald, vazandu-ma ca nu aveam factura la mine, s-a oferit sa ma ajute. Nu intru in amanunte, dar intreaga interactiune s-a desfasurat atat de placut, de parca eram cele mai bune prietene, iar ea se bucura sincer ca ma vede si ca ma poate ajuta. De prisos sa va spun cat de incantata am plecat de acolo.

***

O alta intamplare similara am experimentat in urma cu cca 1 luna, cand imi cautam o crema de plaja (aveam in vedere anumite proprietati). Dupa ce intrasem in mai multe farmacii si supermarketuri, unde am dat fie de indiferenta si neimplicarea vanzatoarelor, fie de “vanzatori-uliu”, gata sa-mi bage pe gat un produs de-al lor, am intrat intamplator intr-un magazin al unei firme de cosmetice.

Fata de la magazin m-a impresionat foarte placut prin naturalete, atentie (a inteles exact ce ma intereseaza la produs si mi-a facut cateva recomandari utile, de care am tinut cont), a fost calda si prietenoasa, mi-a zambit tot timpul … pe scurt, exact asa cum ar trebui sa fie orice angajat care lucreaza cu clientii.

M-am gandit mult la ea in ziua respectiva. A fost atat de simplu sa ma castige! Fara trucuri fortate de vanzari, fara agresivitate, fara falsa amabilitate. Folosisem deja niste produse ale marcii respective, dar atitudinea acelei fete ma va face sa ma intorc sigur in magazinul unde am intalnit-o, chiar daca produsele firmei respective se gasesc si in alte magazine.

Si pentru ca povestea mea are si un final (fericit, de data asta), trebuie sa vi-l impartasesc. Poate va veti gandi mai mult atunci cand treceti prin experiente similare.

***

Plecam a 2-a zi la mare. Se facuse deja tarziu, avusesem ceva treaba in ziua respectiva si eram obosita. N-am putut, insa, sa merg la culcare fara sa fac un lucru pe care simteam ca am datoria sa-l fac. Ca semn de recunostinta.

Am cautat adresa de mail de contact a firmei producatoare. Era vineri seara, cu siguranta nu mai era nimeni care sa-mi raspunda. M-am gandit ca vor citi mailul luni dimineata. Am povestit despre experienta mea placuta pe care am avut-o cu salariata lor, rugandu-i, in mod special, sa-i comunice si ei opinia mea. Pentru ca stiu cat de important este pentru un angajat sa primeasca feedback pozitiv de la un client. Conteaza al naibii de mult.

Dupa vreo ora, am primit raspuns la mail. De la un director al firmei respective. Cu multumiri pentru analiza facuta si cu promisiunea de a transmite aprecierile mele salariatei lor. Atunci am stiut ca un OM va incepe o saptamana mai buna, va fi mai fericit si mai motivat. M-am culcat multumita.

Atat de simplu! 🙂

 

Foto

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s