Ia si tu o oferta, sa-mi fac targetul la mailuri trimise!

old-1151390_1280 (masina veche, rugina, muschi, pixabay)

Ieri pe la ora 17 am primit un mail de la un reprezentant vanzari auto. Cu o oferta, evident. Autoturism. Descriere marca, model, motorizare, culoare si, desigur, pret fara si cu TVA.

Oferta “foarte buna” (apreciere facuta de reprezentantul de vanzari) consta intr-un discount special destocaj de cca 22% din pretul intreg al masinii.

Dar, foarte important (!):

“Pentru rezervarea masinii este necesara plata unui avans de 5% din valoarea acesteia, astazi.”

Poftim???

Am crezut ca nu citesc bine. Nu ma interesa masina sau oferta, ci prezentarea ofertei si modul de abordare a potentialului client … adica eu 🙂

Da, recunosc, e meteahna profesionala. Pentru ca tin al naibii de mult la profesionalismul relatiei furnizor-client.

Acum sa va explic ce m-a socat:

  • Tu, ca reprezentant vanzari, imi trimiti o oferta valabila 3 ore (!!!)
  • Produsul pe care vrei sa mi-l vinzi e un bun de folosinta indelungata (masina), nu un tricou, o bijuterie, un parfum, caz in care as putea lua rapid decizia de cumparare.
  • Chiar daca as cunoaste bine masina (sansele fiind foarte mici, poate doar daca acea masina este EXACT ce imi doresc acum), ar trebui sa o vad macar “live”, s-o testez. Ceea ce e posibil doar daca sunt in acel moment in showroom-ul / parcul auto in care se afla. Pana la urma, si un obiect de imbracaminte il probezi inainte de a-l cumpara. Nu mai spun de faptul ca il porti cateva sezoane, in timp ce masina se presupune ca o tii ceva mai mult.
  • Presupunand, totusi, ca as cunoaste si mi-as dori atat de mult masina incat as fi dispusa (a se citi “disperata”) sa o cumpar, ar trebui sa achit urgent 5% din valoarea ei (640 EUR, adica vreo 3000 lei). Urgent inseamna 3 ore de la momentul primirii mailului.
  • Continui sa fiu disperata dupa masina, dar nu am cash sau pe card suma de 3000 lei (ca asa-i dupa sarbatori). Ce naiba fac? Banca a inchis deja, iar ca sa platesc prin internet banking ar trebui sa primesc o factura proforma, nu? Asa ar fi normal.
  • Locuiesc in Bucuresti, dar pana la sediul dealer-ului auto fac cca 1 ora cu masina, cum as putea sa ma incadrez in timp pentru a beneficia de oferta “foarte buna”?

Ufff, cat stress daca chiar esti clientul potrivit pentru aceasta oferta!

Serios, eu una am masina, nu-mi doresc (inca) alta, dar ma gandesc cu compasiune la bietii clienti care ar putea fi interesati de o asemenea oferta. Oare ce ar trebui sa faca pentru a beneficia de ea?

Dar mai am o mare curiozitate: reprezentantul de vanzari care mi-a trimis mailul e multumit de faptul ca a bifat o activitate comerciala? Adica trimiterea mailurilor cu oferte catre clienti/prospecti? Cred ca nu voi afla niciodata raspunsul la aceasta intrebare.

Voi ati primit recent oferte absurde de la reprezentanti de vanzari disperati sa-si faca targetul la mailuri trimise? Daca da, nu le tineti pentru voi, hai sa ne amuzam impreuna. 🙂

Foto

 

Lasă un răspuns

