Iar strategia de succes pentru anul 2016 este …

superhero-534120_1920 (Pixabay)

Cu o saptamana in urma, fiecare din noi ne bucuram ca scapam de problemele anului 2015 si ne formulam, in gand sau pe hartie (ca sa fie mai “angajante”), dorinte si obiective de indeplinit pentru anul 2016.

Vi se pare cunoscuta aceasta preocupare de final de an? DA, si mie! Pana acum cativa ani, imi dedicam cam 1 ora pentru a ma gandi, sintetiza si redacta, intr-un format cat mai profesional, to-do-list pentru anul urmator. Iar cand finalizam lista, eram atat de incantata, ca si cum as fi si realizat deja task-urile pe care singura mi le fixasem. Entuziasmul trecea, insa, cu aceeasi viteza cu care se instalase.

Asa ca am renuntat la asemenea liste. Am eliminat, astfel, din viata mea, o sursa de presiune inutila. Pentru ca, chiar daca imi setam singura obiectivele, orice nerealizare a lor o consideram mai degraba un esec personal, care ma demotiva teribil.

Motiv pentru care am schimbat radical strategia si am de gand sa o pastez. Deoarece o consider cea mai motivanta in ceea ce ma priveste. Poate va intrebati in ce consta “strategia” mea pentru anul 2016.

***

Inainte de asta, am sa va spun o poveste adevarata.

La 20 de ani mi-am luat permisul de conducere. Eram cea mai buna eleva din echipa instructorului auto. Desi calcam acceleratia un pic cam tare (narav pe care il mai am si acum), eram impecabila la manevrele din poligon. Ulterior, ramanand in Bucuresti, am exersat foarte putin sofatul. Initial din lipsa de masina, apoi din comoditate, “ajutata” si de sot, care pusese monopol pe masina familiei. 🙂

Ei bine, la un moment dat am beneficiat de masina de serviciu. O vreme, am evitat pe cat posibil s-o conduc. Marturisesc ca imi era si putin teama, mai ales ca bucurestenii din trafic sunt foarte atroce cu soferii care circula (mai) incet sau sunt … femei. 🙂

Nu puteam sa-mi pun iar semnele de incepator (si cred ca nici legal nu prea era), asa ca m-am gandit sa iau cateva ore de sofat cu un instructor auto. Ceea ce am si facut. Bine, bine, dar ce legatura are asta cu subiectul articolului? Oho, mare! Putintica rabdare si veti afla!

Instructorul auto mi-a facut un rezumat (daca pot sa-l numesc asa) al celor mai importante manevre din trafic. Recitisem legea si regulamentul circulatiei auto si speram sa ma descurc dupa cateva sedinte de condus.

Toate bune si frumoase, pana la primele mele greseli, cand am avut parte de reactii cum ar fi:

“A, nu e bine, ai bagat prea devreme in viteza a 3-a!”

“Aici trebuia sa te inscrii pe banda a 2-a!”

“Ce faci, de ce nu depasesti?”

“A, iar ai gresit!”

Dupa vreo 3 sedinte, devenisem un pachet de nervi. Ce naiba, ma prostisem eu sau instructorul asta chiar nu stia cum sa ma ia, ca sa obtina rezultatul maxim cu efort minim? Sau o fi vrut sa iau mai multe lectii?

M-am tot gandit ce sa fac si am avut o revelatie: daca atunci cand am invatat sa conduc am reusit sa fac asta foarte bine, trebuia sa reconstitui pe cat posibil conditiile in care am devenit un sofer foarte bun. Logic, nu?

I-am spus instructorului sa nu ma mai certe cand gresesc (ca stiu si eu asta) si i-am cerut sa ma incurajeze cand fac bine o manevra. A fost destul de socat, dar s-a conformat. Iar eu am redevenit soferul bun de odinioara. 🙂

***

Si, ca orice poveste, si aceasta trebuie sa aiba o invatatura: am reusit sa obtin ceea ce mi-am dorit, aplicand o strategie care a functionat si anterior.

Si, totusi, care e legatura cu abordarea noului an?

Ei bine, ce-ati zice de strategia aplicarii acelor deprinderi si activitati care au functionat in ceea ce ne priveste foarte bine pana acum? CUM??? Nimic nou pentru anul ce tocmai a inceput? NU.

Adica daca vreau sa invat sa fac bungee jumping, nu e OK sa trec asta in strategia anului 2016? Nu e OK pentru ca, daca nu reusesc sa invat, ma voi demotiva sa mai incerc sa fac lucruri noi. Desigur, pot incerca la un moment dat, daca am ocazia si imi voi dori asta la momentul respectiv, dar nu e OK sa imi setez asa ceva ca obiectiv al anului 2016.

***

Stiti care e strategia mea pentru anul 2016? Sa aplic mai des ceea ce mi-a adus succes de fiecare data cand mi-am dorit sa realizez ceva, si anume:

  • Incep cu ceea ce nu-mi place.
  • Regula celor 2 minute: daca imi ia doar 2 minute sa fac un lucru, il fac acum!
  • Nu merg la culcare pana nu termin tot ce mi-am propus sa fac in ziua respectiva.

Eu mi-am indeplinit deja cateva obiective zilnice ale anului 2016, unele chiar importante pentru viitorul meu, gratie acestei strategii, pe care, asa cum va spuneam, am testat-o in trecut si functioneaza de minune! 🙂

Voi cum stati cu strategia pe 2016?

2 gânduri despre “Iar strategia de succes pentru anul 2016 este …

Lasă un răspuns

