RUTINA – KILLING ME SOFTLY

ID-100326709 (Freedigitalphotos.net)

E greu sa silesti o maimuta batrana sa faca o strambatura noua”  spune un vechi proverb din Flandra. Poate ca nu e chiar simplu, dar cu siguranta “maimuta batrana” se va simti mai bine dupa experienta noii strambaturi. 🙂

Imi plac oamenii. Imi place sa vad zilnic chipuri noi, eroi cotidieni care au povesti diferite, mai simple sau mai dramatice, incerc sa aflu cum s-au schimbat pe parcursul vietii si, mai ales, de ce s-au schimbat.

Invariabil, o constanta apare in fiecare poveste. Un fel de obicei prost, de care multi nu sunt constienti, care apare subtil in viata cotidiana si se instaleaza confortabil, cu nerusinare. Si de care scapi greu. Rutina.

I-am spus “obicei prost” pentru ca am observant ca face ravagii in viata oamenilor. In casnicie, la locul de munca, acasa, in relatia cu copiii, in relatia cu prietenii si societatea, in general. Am observat asta la toti oamenii blazati sau care trec prin lungi perioade monotone. Mi s-a confirmat banuiala cand am aflat povestea fiecaruia.

Pentru mine, rutina e unul din principalii factori demotivanti. Imi amintesc si primul moment in care am anticipat efectele distructive ale rutinei, in prima mea zi de serviciu, dupa ce am stat 8 ore aproape nemiscata la un birou, studiind niste regulamente interne (cred): “Doamne, si trebuie sa fac asta inca 30 de ani de acum inainte?!?!”

Pai, cam da. Cam asa se intampla cand te lasi exclusiv in voia conventiilor sociale, a ceea ce “trebuie” facut, fara sa-ti asezonezi putin traiul zilnic.

Vestea buna e ca sunt si “maimute batrane” carora le reusesc strambaturile noi. Asa ca de ce nu ne-ar reusi si noua? Ati remarcat cum va simtiti dupa ce incercati sa faceti ceva nou? Orice.

Sau cand faceti un lucru obisnuit, dar intr-un mod diferit. E ca si cum ati scrie ceva cu mana stanga, in timp ce sunteti dreptaci. A propos, stiati ca asta chiar e un exercitiu recomandat de medici pentru pastrarea sanatatii creierului?

Ei bine, eu incerc sa fac ceva nou sau diferit in fiecare zi. Nu-mi reuseste de fiecare data, dar nu ma las. Pentru ca stiu ca “maimutele batrane” care fac strambaturi noi sunt fericite. 🙂

Sursa foto: khunaspix @ freedigitalphotos.net

